0
Sepetinizde 0 ürün bulunmaktadır.
C# üzerine yazılan bu kitap, yeni nesil yazılım geliştirme platformu olan .NET teknolojisinin mimarisini ve nesne yönelimli bir dil olan "C# programlama" dilini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, sağlam bir yazılım tasarımının nasıl oluşturulacağı ve yazılım geliştirme süreçinde karşılaşılan güçlüklerin nasıl aşılacağı da ele almaktadır. Kitap, nitelikli konu seçimiyle, sade ve düzgün Türkçe kullanımıyla, her bölümün sonunda verdiği özet ve sorularla, gerçek projelerden alınmış örneklerle, yeni gelişmeleri de içeriyor olmasıyla gerek yeni öğrenen gerekse deneyimli uygulama geliştiriciler için vazgeçilmez bir başvuru kaynağı niteliğindedir. "C# Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı" adlı bu kitabımız birisi "programlama ilkeleri" ve diğeri "ileri düzey programlama" olarak iki cilt halinde yayınlanmıştır. Birinci cilde ait içerik aşağıda verilmiştir. Ayrıca konuları yüzeysel değil bir mühendis yaklaşımıyla ayrıntılı ele alması bakımından üniversitelerin Bilgisayar Mühendisliği, Matematik-Bilgisayar, Yönetim Bilişim Sistemleri, Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği gibi mühendislik ve sosyal bilimlerde dört yıllık lisans ve meslek yüksek okulu öğrencileri için de yararlı bir ders kitabı olma özelliğindedir. Bölüm 1. .NET Framework Temel Kavramları 1.1. .Net Framework Nedir? 1.2. CLI, CTS ve CLS Nedir? 1.3. Yönetilen ve Yönetilmeyen Kod Nedir? 1.4. CLR (Common Language Runtime) Nedir? 1.5. IL/MSIL ve JIT (Just-ın-Time) Derleme 1.6. Framework Sınıf Kütüphanesi – FCL 1.7. Üst-Veri (Metadata) Nedir? 1.8. ILDASM ve ILASM Aracı (IL Disassembler) 1.9. Bütünleşik-Kod (Assembly) Nedir? 1.10. Uygulama Alanı 1.11. Bellek Yönetimi ve Çöp Toplama (Garbage Collection) 1.12. .NET ve 1.13. Özet 1.14. Sorular Bölüm 2. C# Programlama Diline Giriş 2.1. İlk Örnek 2.2. Visual Studio.NET Arayüzü (IDE) 2.2.1. Visual Studio.NET Pencereleri 2.2.2. IDE Ortamında İlk Örnek 2.3. Özet 2.4. Sorular Bölüm 3. Veri Türleri ve Değişkenler 3.1. Değer ve Referans Türleri 3.2. Uzayan İfadeler 3.3. Sabitler 3.4. Veri Türleri Arasında Dönüşüm 3.5. Boxing ve Un-Boxing Dönüşüm 3.6. Literal Karakterleri 3.7. Anahtar Sözcükler ve Tanımlayıcılar 3.8. Nullable Veri Türleri 3.9. Özet 3.10. Sorular Bölüm 4. Operatörler 4.1. Tekil Operatörler 4.2. Aritmetik Operatörler 4.3. İlişkisel Operatörler 4.4. Mantıksal Operatörler 4.5. Atama Operatörleri 4.6. bit-düzeyinde (Bitwise) Operatörler 4.7. Kaydırma Operatörleri 4.8. Koşula Bağlı (?: ) Operatör 4.9. Değişken Türü (typeof) Operatörü 4.10. Nesne Dönüştürme (as) Operatörü 4.11. Türün Uzunluğunu Öğrenme (sizeof) Operatörü 4.12. Taşma Kontrol (checked ve unchecked) Operatörleri 4.13. Operatörlerin Öncelik Sırası 4.14. Özet 4.15. Sorular Bölüm 5. Kontrol Deyimleri 5.1. Koşul Deyimleri 5.2. Seçme Deyimi 5.3. Döngü Deyimleri 5.3.1. while Deyimi 5.3.2. do Deyimi 5.3.3. for Deyimi 5.3.4. foreach Deyimi 5.4. Atlama/Dallanma Deyimleri 5.5. Temel Giriş/Çıkış İşlemleri 5.6. Özet 5.7. Sorular Bölüm 6. Diziler 6.1. Tek-Boyutlu Diziler 6.2. Çok-Boyutlu Diziler 6.3. Karışık Boyutlu (Jagged) Diziler 6.4. System.Array ve Dizi İşlemleri 6.4.1. System.Array Özellik ve Yordamları 6.5. Dinamik Diziler 6.6. Özet 6.7. Sorular Bölüm 7. Nesne Yönelimli Programlama 7.1. Sınıf ve Nesne Nedir? 7.2. Sınıf ve Nesne Tanımlamak 7.3. Sınıf Üyeleri 7.4. Yordamlar (Methods) 7.4.1. Parametreler 7.4.1.1. Değer veya Referans Yoluyla Parametre Geçmek 7.4.1.2. Yordamlara Değişken Sayıda Parametre Göndermek 7.4.2. Yinelemeli Yordamlar 7.4.3. Main() Yordamı 7.5. Yapıcılar (Constructors) 7.6. Yıkıcılar (Destructors) 7.7. Özellikler ve İndeksleyiciler 7.7.1. Özellikler (Properties) 7.7.2. İndeksleyiciler (Indexers) 7.8. Özet 7.9. Sorular Bölüm 8. Statik Üyeler & Harici Sınıflar 8.1. Statik Üyeler 8.2. Statik Sınıflar 8.3. this Anahtar Sözcüğü 8.4. İsim-uzayı (Namespace) 8.5. Proje İçinde Sınıf Dosyaları Dâhil Etmek 8.6. Parçalı Sınıf 8.7. Özet 8.8. Sorular Bölüm 9. OOP'nin Temel İlkeleri 9.1. Soyutlama (Abstraction) 9.2. Sarmalama (Encapsulation) 9.2.1. Erişim Belirleyiciler (Access Modifiers) 9.3. Çok Şekillilik (Polymorphism) 9.3.1. Yeniden Yüklenme (Overloading) 9.3.2. Arabirimler (Interface Polymorphism) 9.3.3. Soyut Sınıf 9.4. Kalıtımsal Çok-şekillilik (Inheritance Polymorphism) 9.4.1. Üye Gizlemek (Shadowing) 9.4.2. Temel Sınıftaki Üye Erişim Sözcükleri (base, this) 9.4.3. Yapıcı ve Yıkıcı Kalıtımı 9.4.4. Erken Bağlama ve Geç Bağlama 9.4.5. Erişim Belirleyici Tablosu 9.5. Nesne Tabanlı Programlama 9.6. Özet 9.7. Sorular Bölüm 10. Yapı, Numaralandırma ve Öznitelik 10.1. Yapı (Struct) 10.1.1. Yapı Üyeleri 10.1.2. Yapı ve Kalıtım 10.1.3. İçiçe Yapılar 10.1.4. Yapı ve Sınıf Arasındaki Fark 10.2. Numaralandırma 10.3. Öznitelikler (Attributes) 10.3.1. Conditional Özniteliği 10.3.2. Obsolete Özniteliği 10.4. Özet 10.5. Sorular Bölüm 11. Aykırı Durum Yönetimi 11.1. try, catch ve finally Anahtar Sözcükleri 11.2. Aykırı Durum (Exception) Yaratmak 11.3. Kullanıcı Tanımlı Aykırı Durum Türü 11.4. System.Exception Üyeleri 11.5. Özet 11.6. Sorular Bölüm 12. NET’te Koleksiyon Nesneleri 12.1. Koleksiyon Sınıfları 12.1.1. DiziListe (ArrayList) 12.1.2. ÇırpıTablosu (Hashtable) 12.1.3. SıralıListe (SortedList) 12.1.4. Yığın (Stack) 12.1.5. Kuyruk (Queue) 12.1.6. bit Dizisi (BitArray) 12.1.7. CollectionBase ve DictionaryBase Sınıfları 12.2. Koleksiyon Arabirimleri 12.2.1. ICollection Arabirimi 12.2.2. IList Arabirimi 12.2.3. IDictionary Arabirimi 12.2.4. IEnumerable Arabirimi 12.3. yield Anahtar Sözcüğü 12.4. Generic Veri Türü 12.4.1. Generic Sınıf ve Generic Yordam 12.4.2. Generic Mimarisinde Kısıtlama (Constraint) Kullanımı 12.4.3. default() Operatörü 12.4.4. Generic Koleksiyon Sınıfları 12.4.5. Generic Delegate 12.5. Özet 12.6. Sorular Bölüm 13. Delegeler ve Olaylar 13.1. Delegeler 13.2. Olaylar (Events) 13.3. System.EventArgs Sınıfı 13.4. Dinamik Kontrol Örneği 13.5. Anonim Yordamlar 13.6. Özet 13.7. Sorular Bölüm 14. .NET’te Giriş/Çıkış Kullanımı 14.1. Dosya Yazma ve Okuma İşlemleri 14.1.1. Kanal (Stream) Kavramı 14.1.2. Byte ve Karakter Kanal Sınıfları 14.1.3. Byte Tabanlı Dosya Okuma/Yazma (FileStream) 14.1.4. Karakter Tabanlı Dosya Okuma/Yazma 14.1.5. StringReader ve StringWriter Kullanımı 14.1.6. İkili Verileri Okumak ve Yazmak 14.1.7. MemoryStream Kullanmak 14.2. Dosya ve Klasör İşlemleri 14.2.1. Directory ve DirectoryInfo Sınıflarının Kullanımı 14.2.2. File ve FileInfo Sınıflarının Kullanımı 14.2.3. Path Sınıfının Kullanımı 14.3. Özet 14.4. Sorular Bölüm 15. Sözce/String Türü ve Karakter Biçimlendirme İşlemleri 15.1. Sözce/String Türünün Özellikleri 15.2. String Sınıfının Yordamları 15.3. StringBuilder Sınıfı 15.4. Karakter, Sayı ve Tarih Biçimlendirme Yöntemleri 15.5. Sayısal Biçim Belirleyicileri 15.6. Tarih ve Saati Biçimlendirmek 15.7. .NET’te Genelleştirme ve Yerelleştirme 15.8. Kültüre Bağlı Biçimlendirme 15.9. Kaynak (Resource) Dosyaları 15.10. System.Resources Sınıfı Kullanımı 15.11. Yerelleştirmede Kaynak Dosyanın Kullanılması 15.12. Özet 15.13. Sorular Bölüm 16. Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.1. Tekil Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.2. İkili Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.3. İlişkisel Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.4. Dönüşüm Operatörlerin Yeniden Yüklenmesi 16.5. Özet 16.6. Sorular Bölüm 17. Yansıma (Reflection) 17.1. Tür Üyeleri Hakkında Bilgi Almak 17.2. Tür Üyelerini Çağırmak 17.3. Bütünleştirilmiş Koddan (Assembly) Tür Yüklemek 17.4. Özet 17.5. Sorular Bölüm 18. Emniyetsiz Kod ve İşaretçiler 18.1. İşaretçiler 18.2. fixed Deyimi 18.3. stackalloc Deyimi 18.4. Özet 18.5. Sorular Bölüm 19. Çok Parçacıklı (Multithreading) Programlama 19.1. .NET’te Çok Parçacıklı Programlama 19.2. Parçacıkları Oluşturmak ve Çalıştırmak 19.3. Parçacıkları Bekletmek 19.4. Parçacıkların Sona Ermesini Beklemek 19.5. Parçacıkları Yok Etmek 19.6. IsBackground Özelliği 19.7. Parçacığın Durumunu Öğrenmek 19.8. Parçacık Öncelikleri 19.9. Parçacık Güvenliği ve Eşitleme 19.10. Monitor Sınıfını Kullanmak 19.11. Mutex Sınıfını Kullanmak 19.12. Semaphore Sınıfını Kullanmak 19.13. Özet 19.14. Sorular Bölüm 20. Bütünleştirilmiş Kod (Assembly) Türleri ve Kullanımı 20.1. Özel ve Genel Bütünleştirilmiş Kodlar 20.2. XML tabanlı Açıklama / Kod Belgelendirmesi Oluşturmak 20.3. Özet 20.4. Sorular Bölüm 21. Windows Form Uygulamaları (GUI) 21.1. Windows Uygulamaları Olaya Dayalıdır 21.2. İlk Windows Uygulama Örneği 21.3. VS.NET Panelleri ve Menüleri 21.4. Windows Form Kontrolleri 21.5. Windows Uygulamalarında Yaygın Kullanılan Kontroller 21.6. Menü ve Araç Çubuğu Kontrolleri 21.7. Diyalog Kontrolleri 21.8. Belge Yazdırma Kontrolleri 21.9. Veri Kontrolleri 21.10. Cristal Report Kontrolleri 21.11. MDI Uygulamaları 21.12. Kurulum Projesi Hazırlamak 21.13. Özet 21.14. Sorular Ek A: UML Diyagramları Kaynakça Dizin
Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?
salam.Azerbaycana gonderisiniz?ve kac gune burda oluyor.Fiyat ne kadar?
Kitap güzel. Piyasadaki iyi kitaplardan. 22 adet sipariş verdik.
Ürün İadesi veya Değiştirme Süreci
Siz sayın okuyucularımız, aşağıdaki koşullar altında her zaman iade edebilir veya değiştirme yapabilirsiniz:
Türkiye'nin İnternet kitapçısı TDK; satın aldığınız e-Kitap ve e-Makale hariç diğer tüm fiziksel basılı ürünleri kargo teslim tarihinden itibaren 5 gün içerisinde iade edebilirsiniz. İade tarihi olarak ürünün tarafımıza ulaştığı tarih değil, sizlerin ürünü iade için kargoya verdiğiniz tarih kabul edilir. e-Kitap ve e-Makale gibi sayısal ürünlerin ve açıldığında yeniden orjinali gibi paketlenemeyen bilimsel oyuncakların iadesi kabul edilmemektedir.
İade halinde ürün veya ürünlerin tahrip edilmemiş, kullanılmamış veya orijinal durumunun bozulmamış olması gerekir.
Ambalaj malzemesi eksik veya tahrip olmuş, kullanılmış ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
İade edilecek ürün veya ürünler ile ilgili faturanın aslı da gönderilmelidir; aksi durumda iade kabul edilmez. İadesi yapılacak ürünlerde iade-gönderme kargo ücreti alıcıya aittir.
Değiştirme işleminde ise iade-gönderme kargo ücreti alıcıya, tekrar gönderme ücreti İnternet kitapçısı TDK'ya aittir.
İade edilen ürün, kargo'da bozulmayacak şekilde yeniden paketlenmelidir; ambalajında bozulma veya ürünün tekrar satılmasını engelleyecek durumlarda iade işlemi uygulanmaz.Ürün iadesi süreci belirtilen koşullar altında başarılı olmuş ise iade bedeli 3 işgünü içerisinde tahsilat yönteminin benzeriyle geri ödenir.
İade etme sürecinde önemli unsurlar:
1) İade etmeyi düşündüğünüz ürünü, aslına benzer şekilde ambalajlayınız.
2) Satın alma sürecinde size verilen fatura ile birlikte geri gönderiniz. İade sürecinde gönderme kargo ücreti alıcıya aittir.
3) İade edilen ürünlerle ilgili geri ödeme üç (3) işgünü içerisinde yapılır; farklı bankalardan dolayı (EFT süresi) bu süre biriki gün uzayabilir.
Değiştirme sürecinde önemli unsurlar:
1) Değiştirmeyi düşündüğünüz ürünü, aslına benzer şekilde ambalajlayınız.
2) Aldığınız ürünü hangi ürünle değiştireceksiniz, o ürünü de normal satıl alma prosedürü ile alınız ve ödeme şeklini "havale" olarak seçiniz. Aldığınız ürünü değiştirmek için gönderirken yeni ürünün sipariş kodunu da yazınız.
3) Değiştirilecek ürünü, yeni ürün bilgisini ve ilk satın alma faturasını birlikte gönderiniz. Değiştirilecek ürünün TDK'ya gönderilmesi kargo ücreti okuyucuya, yeni ürünün okuyucuya gönderilmesi kargo ücreti TDK'ya aittir.
4) Değiştirme sürecinde oluşacak fark okuyucuya yapılacaksa hesabına iade edilir. Oluşan fark TDK içinse okuyucu farkı ödeme şekillerinden birisi ile gerçekleştirir.