0

Sepetinizde 0 ürün bulunmaktadır.

Toplam
   
 
 
 
 
     

Kameramanlık Mesleğine Giriş
Kameramanlık Mesleğine Giriş
ISBN: 978-605-5829-88-9, Türkçe, 2010, 490 sayfa, (16x24 cm2), 1. hamur kağıt.
  • Yazar:Salim AKDOĞAN
  • Liste Fiyatı : 63.00
  • 49.77
  • Ürün İndirim Oranı :% 21
  • İndirimli Fiyatı :49.77
    KAZANCINIZ :
  • Yayınevi :Palme Yayıncılık
  • Stok Durumu :
Satışta
Adet

I - IŞIĞA YOLCULUK
Işığın Fiziksel Özellikleri, Polorizasyon (Kutuplaşma), Dalga Boyu, Frekans, RENK, Rengin Özellikleri, Görme İşlemi, Renk Sıcaklığı, Renk körlüğü, Renklerin Elde Edilmesi, Renklerin Psikolojik Etkileri

II - OBJEKTİFLER
Odak uzaklığı
Hiperfokal Uzaklık
Bakış Açısı
Yapılarına Göre Objektifler
Optik Zoom Oranı
Objektiflerdeki İşaretler
Objektif Teknolojilerindeki Yenilikler
Görüntü Dengeleme Sistemi (Image Stabiliser)
Objektiflerde Kodlama
MTF (Modulation Transfer Function)
Objektif seçimi
Objektiflerin Kamera Gövdesine Bağlantısı
Diyafram ve f-stop:
t/stop:
Diyaframı Doğru Ayarlamak
Diyafram ve Alan Derinliği:
Otomatik veya Manuel Diyafram
Alan Derinliği (Depth of Field-DOF)
DOF (Depth-of-field) Adaptörü:
Netlik Yapmak
Dip Netlik (Back Focus):
Macronun Kullanılması
Objektiflerin Fonksiyonları
HDTV Objektifler
Anaformik Objektifler
Objektiflerde Görülen Kusurlar
Işık Kesici (Parasoley):
Mattebox
Objektiflerin Bakımı

III - FİLTRELER
1 - KAMERA FİLTRELERİ
Cross Filtreler
ND(Neutral Density-Nötr Yoğunluk):
2-OBJEKTİF FİLTRELERİ
a-Renk Düzeltme Filtreleri
b-Efekt Filtreleri
c-Kontrast filtreleri
d-Polarize Filtreler
e-FL Serisi Filtreler
f-UV-Ultraviyole (Morötesi) Filtre
c-Doğal Yoğunluk (ND) Filtreleri
3-AYDINLATMA FİLTRELERİ
Filtre Faktörü

IV - ELEKTRONİK KAMERALAR
Kamerada Renklerin Elde Edilmesi
Görüntünün Elektronik Oluşumu
Geçmeli tarama (Interlaced):
Geçmesiz tarama (Progressive):
Çerçeve Oranı (Aspect Ratio):
Çerçeve Hızı
Band Genişliği
CCD (CHARGE COUPLED DEVICES) ELEMANLARI
CCD'lerin Çalışma Prensipleri
Hafıza CCD
Aktarma Hızı:
CCD Türleri
Frame Transfer (FT) CCD
Interline Transfer (IT) CCD
Frame Interline Transfer (FIT) CCD
CCD'li Kameralarda Satır Taranması
CCD'lerin Kusurları
Video Sinyali
PAL Kamera Nedir?
Renk Sinyalinin Türleri
Dijital Sinyal İşleme (DSP-Dijital Signal Processing)
S/N Oranı
VİZÖRLER (VIEWFINDER)
OTOMATİK BEYAZ (AUTO WHITE) ve SİYAH (AUTO BLACK) AYARLARI
Renk Sıcaklığı Nasıl Öğrenilebilir?
Beyaz Ayarı (Auto White):
Beyaz Ayarının Yapılması
Beyaz Ayarı Sırasında Hata Mesajları
Çoklu Kamera Çalışmalarında Beyaz Ayarı
Beyaz Ayarı Yaparken
Siyah Ayarı (Auto Black):
Siyah Ayarının Yapılması
ELEKTRONİK POZLAMA (SHUTTER SPEED)
Düşük Shutter Fonksiyonu
Shutter Hızı ve Diyafram:
Shutter Hızı ile Alan Derinliği
Shutter Hızı ve Işık Seviyesi
Shutter Hızı ve Stroboscopic Etkisi
STÜDYO, ENG ve EFP KAMERALAR
GAIN (Kazanç) Swiçi
ATW (Auto Tracing White)
DCC (Dynamic Contrast Control)
EZ Mod ve EZ Focus
Dyna Latidude
Tru Eye
EVS (Enhanced Vertical Scan)
CACHE Hafıza
HARİCİ KİLİTLEME (GEN-LOCK)
TELSİZ KAMERA SİSTEMİ:
SIK KULLANILAN MENULER
Operation Menüsü
Paint Menüsü
Maintenance Menüsü
File Menüsü
Diagnosis Menüsü

V - KAYIT TEKNİĞİ VE KAYIT FORMATLAR
GÖRÜNTÜNÜN KAYDI
Görüntü Bandları
Band Sorunları
GÖRÜNTÜ KAYIT TEKNİĞİ
Video Kayıt Kafaları
TIME CODE
Kamera üzerindeki Time Code ayarları
SERVO ÜNİTELERİ
Sistem kontrol
Uyarı göstergeleri
BETACAM SP ANALOG KAYIT FORMATI
DİJİTAL KAYIT FORMATLARI
ANALOG-DİJİTAL ÇEVRİM
Sıkıştırma
DV (Dijital Video)
DVCAM
DVCPRO (Dijital Video Cassette Professional)
DİJİTAL-S
D-VHS
DİJİTAL BETACAM
BETACAM SX
MPEG IMX
PROFESYONEL DİSK KAYIT FORMATLARI
XDCAM
Optik Disklerin Temel Yapısı
DVD-VR Video Recording
HAFIZA KARTINA KAYIT YAPAN PROFESYONEL FORMATLAR
PANASONIC P2:
IKEGAMI EDITCAM
HITACHI MEDIAPAC

VI - FİLM KAMERALARI Filmde Çerçeve Oranları
Film Formatları
Film Hızı
Gren:
Pozlama Film Kameralarında Shutter
Renk Çubuğu Kartı
Gri Kart
Filmlerin Yapısı:
Filmlerin Etiketlenmesi
Filmlerin Kullanımı
FİLM KAMERASININ BÖLÜMLERİ

VII - HD VE DİJİTAL SİNEMA
Ekran Oranlarını Dönüştürme
16:9 Ekranı 4:3'e Dönüştürmek
4:3 Ekranı 16:9'a Dönüştürmek
Türkiye'nin İnternet Kitapçısı
www.tdk.com.tr
24p nedir?
3/2 Dönüşüm
UHD (Ultra High Definition)
HD KAMERALAR
HDV
Sony HDCAM
HDCAM SR
Panasonic DVCPRO-HD/DV 100
Sony XDCAM HD
EDİTCAM HD
THOMSON INFINITY
DİJİTAL SİNEMA
2K ve 4K
Dijital Sinema Kameralarında Shutter
DİJİTAL SİNEMA KAMERALARI
SILICON IMAGING
SONY F SERİSİ
RED
VIPER
ARRI
PANAVISION
3 BOYUTLU SİNEMA:

VIII - B-BATARYALAR
Bataryaların Seri ve Paralel Bağlantısı
Nicel-Cadmiyum (Ni-Cd) Bataryalar
Nicel-Metal Hidrit (Ni-MH) Bataryalar
Lityum-İon (Li-İon) Bataryalar
W, WH, AH terimleri ne anlama geliyor?
Batarya kullanımında dikkat etmeniz gerekenler
Kullanım ömrünü tamamlayan bataryalar

IX - KAMERA SEHPALARI
Neden Kullanmalıyız
TRİPOD
MONOPOD:
ŞARYO:
DOLLY
CRANE
JİMMY JİB
STEADİCAM:

X - SES TEKNİĞİ
Sinema ve Televizyonda Sesin Fonksiyonları
Ses Yoğunluğu
Doppler Etkisi
Ses Dalgasının Özellikleri
Sinema ve Televizyonda Sesin Kullanımı
Sesli Film Çekmek:
Sesinizi Garanti Altına Almak
Çevresel gürültüler
dB Nedir?
Sesteki Sorunlar
MİKROFONLAR
Mikrofon tipleri
Mikrofonların Frekans Karakteristiği
Mikrofon Seçimi
Mikrofonlarda Overload
Pop Filter ve Rüzgarlıklar
Şok Çerçeveleri
Yaka Mikrofonları(Lavalier)
Shutgun Mikrofonlar
Telsiz Mikrofon
Mikrofonun Yeri
VU Metre
Peak Program Meter (PPM)
Dolby NR (Noise Reduction-Gürültü Önleyici Sistem)
Kameralarda Ses Kaydı
Kamera Üzerindeki Ses Girişleri ve Özellikleri
+48 V Swiçi
Mikrofonun Kameraya Bağlantısı
XLR Konektörler
Dengeli ve Dengesiz Ses Sistemleri
Mikser:

XI - GÖRSEL TASARIM
Görsel Tasarımın Ana İlkeleri
ÇEKİM ÖLÇEKLERİ
Tekli Çekim (Single Shot):
İkili çekim (Two-2-Shot):
Üçlü çekim (Three-3-Shot):
Omuz Üstü Çekim (Over the Shoulder Shot -OSS)
Çekim Ölçeklerinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
AKS ÇİZGİSİ (180 Derece Kuralı)
Karşılıklı Konuşma ve Röportajlarda Aks
Topluluk Çekimlerinde Aks
Hareketlerdeki Aks Çizgisi
Spor Karşılaşmalarında Aks Çizgisi
Harita Yönü
KAMERA YÜKSEKLİĞİ
KAMERA HAREKETLERİ
Her Zaman Tripod mu?
ALAN DERİNLİĞİ
KAMERA AÇISI
Perspektif:
KOMPOZİSYON
Netlik Herşeymidir?
Çekimler İçin Güvenli Alan
ÇERÇEVELEME KURALLARI
DOĞA, BİNA VE ARAÇ KOMPOZİSYONLARI
RÖPORTAJ ÇEKİMLERİ
Röportaj Çekimlerinde Arka Fon Seçimi
Sokak Röportajları
Anons Çekimleri
ÇOKLU KAMERA ÇEKİMLERİ
GÖRÜNTÜ ÇÖZÜMLEMELERİ
TAVSİYELER

XII - AYDINLATMA-ANA METİN
Aydınlatmaya Başlamadan Önce
Işık Kaynakları
Işığın Yönü
Işığın Yoğunluğu
Işığın Rengi
Işık Ebatı
Tek Işıkla Aydınlatma
İki Işıkla Aydınlatma:
Üç Işıkla Aydınlatma
Dört Işıkla Aydınlatma
Kontrast:
Aydınlatmada Gölge
Temel aydınlatma düzeni
Işık Oranları:
Bir Kişinin Aydınlatılması
İki kişinin aydınlatılması:
Röportajlar İçin Aydınlatma Düzeni:
Çoklu Kişiler İçin Aydınlatma
Stüdyolarda Aydınlatma
Hareketli Nesnelerin Aydınlatılması:
İç Mekanlarda Aydınlatma:
Beyaz Duvar Önünde Çekim
Sonsuz Beyaz Aydınlatması
Siyah Zemin Önünde Çekim:
Monitör veya TV Önünde Çekim
Düz Zeminlerin Aydınlatılması
Hassas Nesnelerin Aydınlatılması
Chroma Key Aydınlatması
Araç İçi Aydınlatma:
Gün Işığında Aydınlatma ve Çekim
Güneşin Hareketleri
Gün Işığında Nesnenin Etrafını Çevirmek
Ağaç Altında Yapılan Çekimler
Gece Çekimleri:
Gece İçin Gündüz Çekmek (Day for Night Shooting)
Işık Yansıtma, Kısıtlama ve Yumuşatma Yöntemleri
Işığı Ölçmek
Aydınlatmada Kullanılan Terimler
AYDINLATMA ARAÇLARI
Kendiniz İçin Bir Işık Seti Kurmak
Güvenli Işık İçin
Aydınlatmada Makyaj

XIII  - NEREDEN NEREYE
XIIII - SÖZLÜK
XV   - MESLEK TANIMI
XVI  - KAYNAKÇA
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
24.89 TL 50 TL
16.59 TL 50 TL
12.44 TL 50 TL
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
BENZER ÜRÜNLER
% 25
Dijital Medya ve Toplumsal Cinsiyet
ISBN: 978-605-3372-25-7, Türkçe, 2020, 400 sayfa, (13.5x21), kitap kağıdı.
55.00
41.25+KDV
% 25
Toplumsal Hareketler ve Medya
ISBN: 978-605-3372-61-5, Türkçe, 2020, 192 sayfa, (13.5x21.5), kitap kağıdı.
40.00
30.00+KDV
% 25
Basın ve Toplumsal Tarih Bir Türkiye Hikayesi
ISBN: 978-605-3372-02-8, Türkçe, 2019, 264 sayfa, (13.5x21.5), kitap kağıdı.
48.00
36.00+KDV
% 25
Haber Söylem İdeoloji Eleştirel Haber Çözümlemeleri
ISBN: 978-605-3372-54-7, Türkçe, 2020, 240 sayfa, (13.5x21.5), kitap kağıdı.
45.00
33.75+KDV
% 15
İçerik Üretiminden Reklama Çevrimiçi Gazetecilik
ISBN: 978-605-792-894-8, Türkçe, 2019, 288 sayfa, (14x21 cm2), 1. hamur kağıt.
30.00
25.50+KDV
% 5
Uluslararası Medya Skandalları
ISBN: 978-975-353-542-7, Türkçe, 2019, 292 sayfa, (14x21 cm2), 1. hamur kağıt.
39.00
37.05+KDV
% 5
Medya Okuryazarlığı Eğitimi
ISBN: 978-975-353-461-1, Türkçe, 2019, 112 sayfa, (14x21 cm2), 1. hamur kağıt.
28.00
26.60+KDV
% 10
Medya ve Beden
ISBN: 978-605-254-052-7, Türkçe, 2018, 344 sayfa, (14x21 cm2), kitap kağıdı.
25.00
22.50+KDV
% 17
Yavaş Gazetecilik
ISBN: 978-605-218-419-6, Ttürkçe, 2018, 306 sayfa, (16x24 cm2), kitap kağıdı.
45.00
37.35+KDV
% 30
Günahlarımızda Yıkandık
ISBN: 978-605-314-296-6, Türkçe, 2018, 432 sayfa, (14x21 cm2), kitap kağıdı.
40.00
28.00+KDV
% 15
Medya ve İletişim Sözlüğü
ISBN: 978-975-052-415-8, Çeviri: Babacan TAŞDEMİR, Türkçe, 2018, 496 sayfa, (15x21 cm2), kitap kağıdı.
66.00
56.10+KDV
% 15
Hangi Gazete? Hangi Sayfa?
ISBN: 978-605-966-378-6, Türkçe, 2018, 144 sayfa, (14x21 cm2), 1. hamur kağıt.
15.00
12.75+KDV
% 10
Basın Fotoğrafçılığı
ISBN: 978-975-247-526-7, Türkçe, 2017, 112 sayfa, (16x24 cm2), 1. hamur kağıt.
42.00
37.80+KDV
% 20
Medya Arkeolojisi Nedir?
ISBN: 978-605-938-967-9, Çeviri: Ebru KILIÇ, Türkçe, 2017, 260 sayfa, (14x20 cm2), kitap kağıdı.
22.00
17.60+KDV
% 20
Medya Okuryazarlığına Giriş
ISBN: 978-605-201-212-3, Türkçe, 2017, 160 sayfa, (16x24 cm2), kitap kağıdı.
40.00
32.00+KDV