0

Sepetinizde 0 ürün bulunmaktadır.

Toplam
0,00
   
 
 
 
 
     

Öğretmenlerin Mesleki Hayatları
Öğretmenlerin Mesleki Hayatları
ISBN: 978-605-320-686-6, Türkçe, 2017, 160 sayfa, (16x24 cm2), 1. hamur kağıt.
  • Yazar:Ayşen BAKİOĞLU (Prof.Dr.)
  • Liste Fiyatı : 160,00
  • 136,00
  • Ürün İndirim Oranı : % 15
  • İndirimli Fiyatı :136,00
    KAZANCINIZ :
  • Yayınevi :Nobel Yayın Dağıtım
  • Stok Durumu :
Satışta
Adet

Profesyonelleşme; öğretmenlikte birçok faktörün bir araya gelmesi ve ortak yönde hareketin sağladığı süreç sonunda elde edilmektedir.

Profesyonelleşme, daha büyük bir profesyonelliğe işaret ederek, öğretmenin rolünün içeriğinde ve uzantılarındaki değişimlere vurgu yapmaktadır. Öğretmenliğin profesyonelleşmesindeki değişim, dönemlere göre üç sınıflandırma yapmıştır.

1990’lara kadar olan çalışmalara bakıldığında öğretmenlik “yarı meslektir” görüşü ön planda olmuştur. Bu görüşte öğretmenlik hemşirelik gibi, “tam anlamıyla profesyonel değil” şeklinde kategorize edilmekteydi. Bu düşünceye sahip kişiler öğretmenliğin müfredat ve eğitim politikaları kararlarının üzerine kurulduğu bilimsel bilgi temeli olan gerçek bir meslek olmadığına inanmaktaydılar. Bu şekilde sınıflandırmak öğretmenliğin kadın işi ve sınıftaki eğitimcilerin hayatlarının gelişmemiş bir kavram olduğuna dair ayrımcı bir görüşü yansıtmaktadır.

Öğretmen profesyonalizmi alanındaki ikinci düşünce, eğitimcilerin sendikaları ve aynı öğretmenlerin üzerine yoğunlaşmaktadır.

Bu düşüncenin içinde saklı olan bilinç, öğretmenlerin mesleğe ve kendilerine karşı sorumlu olması ve bundan dolayı da bu pozisyonla ayrıcalıklı olarak kabul edilmesidir. Bu görüşle ilgili olarak; öğretmenlerin gelecekte, okul reformunun bir parçası olmaları, kendilerini denetlemek ve yüksek ve açık profesyonel standartlara bağlı kalmaları ve öğrencilerin hayatlarını anlayarak kendilerinden önce öğrencileri desteklemeleri gerektiği önerisinde bulunmaktadır.

Literatürde öğretmen profesyonelliği ile ilgili üçüncü düşünce ise, öğretmenlerin politika belirlemede hiçbir rolü olmaksızın müfredat reformlarını yukarıdan aşağıya uygulamak için tutulmuş “örgütsel aktörler” olarak görülmesi durumudur. Bu sınıflandırma, öğretmenlerin uzman olarak kabul edilmemesini, düşük statülerini ve özerk (otonom-branşında uzmanlığından doğan karar verme yetkisi) çalışanlar olmamasını ve profesyonalizm açısından bu yetersizliklerin mesleğin profesyonelleşmesini de engellediğini ifade etmektedir.
 
Türkiye İş Bankası - Maximum Kart
TAKSİT TUTAR TOPLAM TUTAR
2 3 4
68 TL 136 TL
45.33 TL 136 TL
34 TL 136 TL
YORUMLARSize Yorumunuzu Yazın

Bu Ürünü Nasıl Buldunuz ?

YORUMLARA GÖZ ATIN
Yorum bulunmamaktadır
Lütfen resimdeki 3 karakterli yazıyı kutuya sırasıyla yazınız
Güvenlik Resmi
BENZER ÜRÜNLER
% 15
Eğitim Ekonomisi Eleştirel Bir Yaklaşım
ISBN: 978-605-1708-88-1, Türkçe, 2023, 248 sayfa, (16x24 cm2), 1. hamur kağıt.
240,00
204,00
% 10
Bilişsel ve Üstbilişsel / Duyuşsal Alana Göre Hazırlanan Etkinlik Temelli Türkçe Öğretimi
İSBN: 978-605-2228-88-3, 2. basım, 2023, 240 sayfa, (16 x 23,5 cm2)
210,00
189,00
% 20
Korkmasaydın Ne Yapardın?
ISBN: 978-605-038-054-5, 26. basım, Ağustos 2023, 160 sayfa, (13,5x19,5 cm2), 3. hamur kağıt.
149,00
119,20
% 15
Okul Ortamları İçin Önleyici Psikoeğitim Programları
ISBN: 978-625-7880-43-5, Türkçe, 2021, 476, sayfa, (16,5x23,5 cm2), 1. hamur kağıt.
408,00
346,80
% 15
Gençler İçin Utangaçlık ve Sosyal Kaygı Çalışma Kitabı
ISBN: 978-605-9746-59-5 Türkçe, Çeviri: Fatma Mahperi HEKİMOĞLU, Hüseyin NERGİZ (2. basımdan çeviri), 2021, 136 sayfa, (19,5x27,5 cm2), kitap kağıdı.
85,00
72,25
% 15
Öz Saygı - Ergenler İçin Çalışma Kitabı
ISBN: 978-605-9746-14-4, Türkçe, Çeviri: Fatma Mahperi HEKİMOĞLU, Hüseyin NERGİZ (2. basımdan çeviri), 2021, 190 sayfa, (20x28,5cm2), kitap kağıdı.
210,00
178,50
% 15
Pozitif Ergenlik ve Ergen-Ebeveyn İletişimi
ISBN: 978-625-4060-73-1, Türkçe, 2020, 160 sayfa, (16x23 cm2), 1. hamur kağıt.
140,00
119,00
% 15
Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme Standartları
ISBN: 978-975-2311-17-6, Türkçe, Mayıs 1998, 122 Sayfa (16x24 cm), Kitap Kapağı.
63,00
53,55
% 15
Bir Ömür Nasıl Yaşanır?
ISBN: 978-975-2430-99-0, Türkçe, Nisan 2019, 288 Sayfa, (13,5x21,5cm), Kitap Kapağı.
95,00
80,75
Gücünü Kendinden Alan Çocuk
ISBN: 978-605-188-400-4, Çeviri: Demet ALTINYELEKLOĞLU, 2018, 352 sayfa, (14x21 cm2), kitap kağıdı.
155,00
% 15
Rehberlik Ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları Ve Programlar Dizisi
ISBN: 978-605-133-231-4, Türkçe, 2017,
378,00
321,30
% 15
Eğitim Psikolojisi - Educational Psychology
ISBN: 978-605-320-804-4, Çeviri: Diğdem Müge SİYEZ (5. basımdan çeviri), Türkçe, 2018, 564 sayfa, (21x27 cm2), 1. hamur kağıt.
650,00
552,50
% 15
Eğitim Psikolojisi -Gelişim Ve Öğrenme-
ISBN: 978-605-320-349-0, Türkçe, 2017, 362 sayfa, (17x24 cm2), 1. hamur kağıt.
335,00
284,75
% 15
Gelişim Öğrenme Ve Öğretme
ISBN: 978-605-170-194-3, Türkçe, 2018, 720 sayfa, (16x24 cm2), kitap kağıdı.
353,00
300,05
% 15
Eğitim Psikolojisi
ISBN: 978-605-241-024-0, Türkçe, 2017, 572 sayfa, (14x20 cm2), 1. hamur kağıt.
468,00
397,80